کارآفرینی اجتماعی
کارآفرینی اجتماعی (Social entrepreneurship) رویکردی است که توسط سازمانها اتخاذ می شود و آنها در استراتژی هایی سرمایه گذاری می کنند که راه حل هایی برای موضوعات فرهنگی ، اجتماعی و زیست محیطی و همچنین سودآوری برای سازمان ارائه می دهد.

کارآفرینان اجتماعی به دنبال ایده های تجاری متفاوت و منحصر به فردی هستند که با جامعه ارتباط نزدیکی دارند و راه حلهای فرهنگی و اجتماعی ارائه می دهند. کارآفرینی اجتماعی یکی از داغترین گزینه های کسب و کار برای رونق کارآفرینان است زیرا کارآفرینان برای ایجاد شغل خود از این موضوعات استفاده می کنند.

کارآفرینانی که رویکرد کارآفرینی اجتماعی را اتخاذ می کنند ، میزان سود یا موفقیت خود را با معیارهای معمول مانند تولید درآمد یا افزایش قیمت سهام سازمان سنجش نمی کنند. آنها سود خود را براساس تغییری که در جامعه یا محیط زیست ایجاد کرده اند ، تخمین می زنند.

چرا کارآفرینی اجتماعی مهم است؟
چند دهه پیش ، اصطلاح “کارآفرینی” متداول شد و جوانان بیشتر و بیشتر با ذهن خلاق و ایده های خلاقانه تصمیم به ایجاد مشاغل خود به عنوان کارآفرین می گرفتند. در نتیجه ، اکنون ما کسب و کارهای موفقی مانند آمازون ، مایکروسافت ، فیس بوک ، اپل و غیره داریم.

اکنون کارآفرینان به دنبال ایده های خلاقانه ای هستند تا نه تنها سود کسب کنند بلکه بتوانند تأثیر مثبتی بر جامعه بگذارند. از این رو ، اصطلاح “کارآفرینی اجتماعی” به وجود آمد. در این بخش با اهمیت کارآفرینی اجتماعی آشنا می شوید.

اهمیت کارآفرینی اجتماعی

بیکاری یکی از بزرگترین مشکلاتی است که در دوران کنونی ، هم کشورهای توسعه یافته مانند ایالات متحده آمریکا و هم کشورهای در حال توسعه مانند هند هر دو با آن روبرو هستند. کارآفرینی اجتماعی فرصت های شغلی ایجاد کرده و اشتغال را برای افراد فراهم می کند.

به عنوان مثال ، کسب و کارهای کارآفرین فناوری تولید مواد غذایی مانند Swiggy ، Zomato و Uber Eats بیش از ۴۰۰۰۰۰ شغل از طریق تحویل مواد غذایی به تنهایی ایجاد کرده اند. آنها شغلی قابل احترام و درآمد منظم را برای افرادی که دارای مهارت و استعداد کم در یادگیری فراهم کرده اند.

ایده های نوآورانه برای اینکه جهان به مکانی بهتر تبدیل شود
الهام بخش کارآفرینی اجتماعی ایجاد ایده کسب و کار است که نه تنها به یک کارآفرین اجتماعی کمک می کند تا بتواند سود کسب کند بلکه باعث ایجاد یک تغییر مثبت در جهان می شود. بنابراین ، به جای اتخاذ روشهای تولید که برای محیط زیست مضر است ، کارآفرینان اجتماعی ایده هایی را ارائه می دهند تا محیط زیست تحت تأثیر قرار نگیرد. به عنوان مثال ، در سال ۱۹۹۷ ، شرکت غول پیکر هندی Reliance تهدیدات بسیاری از تابلوهای کنترل آلودگی برای کنترل آلودگی ناشی از پالایشگاه Jamnagar خود دریافت کرد.

برای مقابله با این مشکل ، Reliance به یک ایده خلاقانه رسید تا به جای کاهش مشاغل ، زباله های اطراف پالایشگاه را به باغ انبه تبدیل کند. آنها ۱٫۳ گیاه انبه لاخ را از ۲۰۰ گونه مختلف کاشته اند و اکنون معروف است به ” Dhirubhai Ambani Lakhibag Amrayee “.

آنها زمین بی ثمر شهر را به حومه سرسبز و یک مشکل زیست محیطی را به فرصت تجاری تبدیل کردند.

با این حال ، گاهی اوقات ، کارآفرینان اجتماعی در نهایت به عنوان سازمانهای “غیرانتفاعی” فعالیت می کنند . که هدف آنها جمع آوری پول برای حمایت از این امر است. به عنوان مثال ، یک کارآفرین اجتماعی می تواند شغلی را شروع کند که در آن رستوران ها توسط افراد دارای مشکلات جسمی اداره و مدیریت شوند.

هدف از راه اندازی اینگونه رستوران ها ، فراهم آوردن اشتغال برای افراد با چالش جسمی و کمک به آنها برای استقلال است.

معنی و مفهوم کارآفرینی اجتماعی
معنی کارآفرینی اجتماعی راه اندازی یک تجارت کوچک جدید با استفاده از یک ایده خلاقانه و بدون انتظار یا درآمدزایی صفر است. هدف از کارآفرینی اجتماعی این است که جهان را به مکانی بهتر تبدیل کند. با این حال ، مفهوم کارآفرینی اجتماعی محدود به مشاغل کوچک نمی شود بلکه می تواند برای شرکت هایی با طیف گسترده ای از اندازه ها و باورها اعمال شود. حتی معیارهای سنجش موفقیت برای مشاغل کارآفرینی اجتماعی متفاوت است.

به عنوان مثال ، موفقیت مشاغل کارآفرینی اجتماعی براساس کلیت تغییر مثبت حاصل از آن در جامعه سنجیده می شود. این مشاغل سعی می کنند تا آنجا که ممکن است به جامعه خدمت کنند و نه اینکه ثروت ایجاد کنند.

کارآفرینی اجتماعی ایده جدیدی نیست. سازمان های زیادی وجود داشته اند که بطور جدی فعالیت های خیریه و کار اجتماعی را انجام داده اند. اما اصطلاح کارآفرینی اجتماعی در سال ۲۰۱۰ با انتشار “ظهور کارآفرین اجتماعی” که توسط چار لیدباتر (Charles Leadbeater) نوشته شده بود ؛ مشهور شد.

پس از گنجاندن اینترنت در شیوه های تجاری ، دستیابی به مخاطبان گسترده تری برای سازمان های کارآفرینی اجتماعی آسان تر شد. سازمانهای کارآفرینی اجتماعی ، مصرف کنندگان خود را در مورد کار خود از طریق وب سایت رسمی خود و بسترهای رسانه ای اجتماعی به روز می کنند.

ارتباط با مشتریان فراتر از اهداف اقتصادی

وقتی یک کارآفرین روشهای کارآفرینی اجتماعی را اتخاذ می کند ، هدف او فقط ایجاد سود نیست بلکه بازگرداندن جامعه است. از این رو ، آنها فراتر از اهداف اقتصادی با مشتریان خود ارتباط برقرار می کنند. آنها با دریافت پشتیبانی عاطفی از سوی مشتریان ، تجارت خود را توسعه می دهند.

به عنوان مثال ، شرکت بزرگ الکترونیکی Apple از بین بردن ایدز تا سال ۲۰۲۰ را هدف قرار داده است. برای حمایت از این هدف ، اپل تمام درآمد حاصل از فروش آیفون های قرمز را به افراد مبتلا به ایدز اهدا می کند.

اپل برای مبتلایان به ایدز که در جنوب صحرای آفریقا زندگی می کنند ، دارو تأمین می کند . زیرا دو سوم افراد مبتلا به ایدز در کشورهای جنوب صحرای آفریقا زندگی می کنند. این امر اپل را به یک سازمان کارآفرینی اجتماعی تبدیل می کند.


وبلاگ ماندگار ، ,اجتماعی ,کارآفرینی ,های ,کند ,ایده ,کارآفرینی اجتماعی ,می کنند ,به عنوان ,را به ,می کند ,صحرای آفریقا زندگی ,جنوب صحرای آفریقا ,مشاغل کارآفرینی اجتماعی ,اهمیت کارآفرینی اجتماعیمنبع

بخش بندی سبک زندگی در بازاریابی و تبلیغات چیست؟

اهمیت چاپ صحیح در کارت ویزیت

ارتباط با مشتریان فراتر از اهداف اقتصادی تبلیغات

روش ارائه کارت ویزیت

بررسی انواع کارت ویزیت

استراتژی های بازاریابی سبز

نکات کلیدی در طراحی تراکت تبلیغاتی

مشخصات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

پی سی صدا اجناس فوق العاده برترین سایت ارائه گیم مد و فیلتر اکسپریت سمپ مجله پزشکی بیماری های مقعد livingroomdecor اجناس فوق العاده خرید اینترنتی تولیدات داخلی دانلود نرم افزار و برنامه بادکنک آرایی تولد و افتتاحیه