بازاریابی سبز چیست ؟ گرین مارکتینگ یک نوع منحصر به فرد از بازاریابی است که در آن محصولات بر اساس مزایای زیست محیطی خود مشاوره تبلیغاتی می شوند. هدف از استفاده از کلمه “سبز” این است که تولید محصولات بدون ایجاد هیچ گونه آسیبی به محیط زیست انجام می شود ، همچنین مواد و بسته بندی محصولات سازگار با محیط زیست هستند.

اصطلاح بازاریابی سبز برای اولین بار در اواخر دهه ۱۹۸۰ و اوایل دهه ۱۹۹۰ معرفی شد . که صنایع شروع به ایجاد نگرانی نسبت به محیط زیست به منظور جذب مشتری کردند. و در زمان حال ، بازاریابی سبز به دلیل شرایط تحقیرآمیز محیط زیست و تغییرات آب و هوا به یکی از محبوب ترین روشهای بازاریابی تبدیل شده است. با کمپین های بازاریابی سبز ، شرکت ها نشان می دهند که نگران محیط زیست هستند و تلاش خود را برای نجات محیط زیست انجام می دهند.

 

کمپین بازاریابی سبز Starbuck
Starbucks یکی از معدود شرکتهایی است که نه تنها این نوع بازاریابی را اتخاذ کرده بلکه متعهد به استفاده از روشهای سازگار با محیط زیست برای انجام امور تجاری و جذب مشتری می باشد. استارباکس از انرژی خورشیدی در فروشگاه های خود استفاده می کند تا مصرف برق را به حداقل برساند.

علاوه بر این ، آنها متعهد شده اند که از مواد ساختمانی مسئول در فروشگاه های خود استفاده کنند تا اثر کربن را کاهش دهند. یکی از محبوب ترین فعالیتهای آنها در فیس بوک این بود که مردم را به پیوستن به کمپین خود برای کاشت درختان و نقاشی خیابانها به خاطر خیابانها ترغیب می کردند.

این کمپین بسیار محبوب شد و همه جا مورد استقبال مردم قرار گرفت. در حال حاضر ، آنها در تلاشند تا از لیوان های قابل بازیافت استفاده کنند تا ضایعات ایجاد شده توسط آنها کاهش یابد.

ابتکار بازاریابی سبز اپل
در سال ۲۰۱۹ ، زمانی که اپل MacBook Air و MacBook Mini جدید خود را راه اندازی کرد. آنها اعلام کردند که این محصولات با استفاده از ۱۰۰٪ آلومینیوم بازیافت شده ساخته شده اند. امسال شعار آنها این بود: “محصولات نوآورانه واقعاً جای خود را در جهان دارند اما نه روی کره زمین.”

معنای این جمله این است که آنها در تلاشند تا ضایعات الکترونیک تولید شده را کاهش داده و محصولات جدیدی را توسعه دهند. علاوه بر این ، اپل از مواد و مواد شیمیایی موجود در محصولات خود استفاده می کند ، که نه تنها برای شخصی که از آنها استفاده می کند بی خطر است بلکه برای محیط زیست نیز بی خطر است.

به عنوان مثال ، ادعای به حداقل رساندن قرار گرفتن در معرض ف نیکل ، که می تواند باعث واکنش آلرژیک شود. اپل برای اتخاذ روشهای سبز راه بسیار طولانی را در پیش دارد ، اما راه درازی را نیز پیموده است .

مقالات پیشنهادی
مدیریت زنجیره تامین
ابتکار بازاریابی سبز جانسون و جانسون
جانسون و جانسون ، یک شرکت مشهور تجهیزات پزشکی و محصولات کودک است. این شرکت همچنین به دلیل تلاش هایش برای ایجاد شیوه های داخلی سازگار با محیط زیست که در آنها آموزش شغلی به کارکنان خود برای اتخاذ شیوه های سازگار با محیط زیست ارائه می دهند ، مشهور است.

هدف این شرکت کاهش انتشار کربن تا ۲۰٪ تا سال ۲۰۲۰ و به حداکثر رساندن بازیافت محصولات است. آنها چنان از ابتکار عمل خود مطمئن هستند که مردم می توانند پیشرفت آنها را بصورت آنلاین در وب سایت رسمی خود مشاهده کنند.

این شرکت به دلیل تلاش های خود برای به حداقل رساندن اتلاف و صرفه جویی در انرژی ، به رسمیت شناخته شده و افتخار کسب کرده است. شرکت جانسون و جانسون الهام بخش بسیاری از شرکت های دیگر است.

IKEA
IKEA یک برند مبلمان سوئدی است که استراتژی خاص خود را برای شیوه های سازگار با محیط زیست با عنوان “People & Planet Positive” ایجاد کرده است. IKEA با ارائه روشهای زیست پایداری ، مبلمان شیک و با قیمت مناسب را به مشتریان خود ارائه می دهد.

IKEA در ۹۰٪ از فروشگاههای خود در ایالات متحده آمریکا از انرژی خورشیدی استفاده می کند. آنها محصولاتی را در بسته بندی تخت ارائه می دهند که مشتریان باید بعداً آنها را جمع کنند. در کنار این ، آنها برای تولید برق نیز در زمینه انرژی باد سرمایه گذاری می کنند.

Unilever
یونیلیور ، یکی از شرکت های غول پیکر در سراسر جهان ، سرمایه گذاری های سبز انجام داده و یک برنامه زندگی پایدار را به عنوان بخش اساسی برنامه های خود ساخته است. این شرکت برای صرفه جویی در مصرف انرژی ، آب و کاهش زباله در حال ایجاد تغییراتی است.

مدیرعامل این شرکت در سال ۲۰۱۵ به خاطر تلاشهای سبز خود موفق به دریافت جایزه Champion of Earth شد.


گرین مارکتینگ فقط به تبلیغات محدود نمی شود ، بلکه شامل موارد مختلفی از جمله ؛

تولید محصولات سازگار با محیط زیست ،
استفاده از شیوه های پایدار تجارت ،
استفاده از بسته بندی های سازگار با محیط زیست و
ایجاد یک کمپین بازاریابی است که در مورد ویژگی های محصولات سازگار با محیط زیست صحبت می کند. ایجاد همه این تغییرات ، بازاریابی سبز را به نوعی گران قیمت از بازاریابی تبدیل می کند.
اما این بازاریابی می تواند برای شرکت مفید باشد و می تواند یک مزیت رقابتی نسبت به رقبا فراهم کند. زیرا بیشتر و بیشتر افراد نگران محیط زیست می شوند.

بنابراین آنها محصولات سازگار با محیط زیست را ترجیح می دهند و حتی آماده پرداخت قیمت های بالاتر برای این محصولات هستند. بازاریابی سبز انتخاب مناسب بازاریابی برای یک سازمان است و فواید بسیاری دارد. بگذارید در بخش بعدی مقاله از مزایای بازاریابی سبز مطلع شوید.

مزایای بازاریابی سبز
مزایای بازاریابی سبز
مزایای بازاریابی سبز

1مزایای بازاریابی سبز

اعتبار را بهبود می بخشد
اولین و مهمترین مزیت بازاریابی سبز ، بهبود اعتبار سازمان است. یک سازمان برای جلب سود در درازمدت باید یک تصویر عالی داشته باشد.

شرکت با دید مثبت در بازار نه تنها مشتری بیشتری را به خود جلب می کند بلکه شرکای تجاری را نیز به خود جلب می کند که از اعتبار آن اطمینان حاصل می کنند. اگر شما به عنوان یک سازمان به دنبال روش هایی برای بهبود اعتبار سازمان خود هستید ، پس استفاده از بازاریابی سبز بهترین گزینه برای شماست.

2مزایای بازاریابی سبز

فرصتی برای ورود به یک بازار جدید
گرین مارکتینگ بخش جدیدی از بازار را برای سازمان باز می کند. به منظور تولید و فروش محصولات سبز ، شرکت ها موظفند تغییراتی در روند تولید خود ایجاد کنند ، مواد مورد استفاده در تولید را با مواد سازگار با محیط زیست جایگزین کنند و برای بسته بندی های سازگار با محیط زیست برای محصولات خود تصمیم بگیرند.

بازار سبز ، بازار کاملاً جدید و دارای رقابت کمتری است. شما با اتخاذ روشهای بازاریابی سبز فرصتی برای ورود به یک بازار جدید می گیرید.

3مزایای بازاریابی سبز

رشد طولانی مدت
انتخاب روشهای سازگار با محیط زیست ممکن است در ابتدا گران باشد ، اما ارزش آن برای رشد طولانی مدت است. بازاریابی سبز گزینه خوبی برای رشد بلند مدت است. زیرا در زمان حال بیشتر و بیشتر افراد محصولات سازگار با محیط زیست را ترجیح می دهند و تعداد آنها در آینده افزایش می یابد.

4مزایای بازاریابی سبز

یک مزیت رقابتی ارائه می دهد
هر شرکتی نمی تواند محصولی ارائه دهد که به یک شرکت سازگار با محیط زیست تبدیل شود و فرآیندهای خود را به فرایندهای سازگار با محیط زیست تبدیل کند. اگر تصمیم بگیرید که روشهای بازاریابی سبز را انتخاب کنید ، سازمان شما بیش از همه سازمانها مزیت رقابتی خواهد داشت.

5مزایای بازاریابی سبز

فضای بیشتر برای نوآوری
وقتی تصمیم می گیرید که بازاریابی سبز را اتخاذ کنید ، پس از آن مجبور هستید که روند تولید خود را دوباره بسازید و مواد اولیه خود را با مواد اولیه سازگار با محیط زیست تغییر دهید. این فرصتی برای نوآوری محصول شما فراهم می کند.

علاوه بر این ، در کنار ارائه مزایای دوستدار محیط زیست ، می توانید مزایای دیگری نیز به مشتریان خود ارائه دهید ، که شما را در بالای بازار قرار می دهد.

6مزایای بازاریابی سبز

سود بیشتر
روش های سازگار با محیط زیست گران قیمت هستند و بنابراین افزایش قیمت محصولات برای شما مناسب است. مردم به خاطر دریافت محصول با کیفیت مناسب و رضایت از انجام وظیفه خود برای محافظت از محیط زیست ، فکر نمی کنند که مبلغ کمی بیشتر بپردازند.

هزینه اولیه شما برای اتخاذ روشهای سبز در چند سال ابتدایی قابل بازیابی است. شما از رقبای خود سود بیشتری کسب خواهید کرد زیرا مردم اکنون ترجیح می دهند محصولات سازگار با محیط زیست را خریداری کنند.

7مزایای بازاریابی سبز

برای محیط زیست خوب است
آخرین مزیتی که گرین مارکتینگ دارد ، مزیت رضایتمندی است که شما با صرفه جویی در محیط زیست خود به دست می آورید. شما جای بهتری برای زندگی نسلهای بعدی خود خواهید گذاشت. تلاش کوچک شما می تواند بسیار بزرگ باشد. بنابراین ، اگر هنوز روشهای سبز اتخاذ نکرده اید ، انجام این کار هنوز دیر نشده است.

در بخش بعدی ، با مثالهایی از شرکت هایی که روش بازاریابی سبز اتخاذ کرده اند ، آشنا می شویم.


وبلاگ ماندگار ، ,بازاریابی ,زیست ,محیط ,های ,سازگار ,محیط زیست ,بازاریابی سبز ,با محیط ,سازگار با ,می کند ,بهبود اعتبار سازمان ,بازاریابی سبزمزایای بازاریابی ,برای اتخاذ روشهایمنبع

بخش بندی سبک زندگی در بازاریابی و تبلیغات چیست؟

اهمیت چاپ صحیح در کارت ویزیت

ارتباط با مشتریان فراتر از اهداف اقتصادی تبلیغات

روش ارائه کارت ویزیت

بررسی انواع کارت ویزیت

استراتژی های بازاریابی سبز

نکات کلیدی در طراحی تراکت تبلیغاتی

مشخصات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

خرید پارکت با کیفیت طرفداری تمپلاگ خرید اینترنتی دیوارپوش ابزارِ قالبــه هــ ـا تکنوپایپ هر چی بخوای هست favajam معرفی کالا فروشگاهی فروش ارزان لوازم یدکی هیوندای